OAMENI DECĂZUȚI—Nu pot intra în legământ cu Iehova. (Q268-1)
Întrebare
(1913)—2—Tu spui că omul decăzut nu poate intra în
legământ cu Dumnezeu. Pe ce bază a făcut Dumnezeu un
legământ cu Israel? O astfel de restricție s-ar aplica și
lui Moise, el fiind de asemenea decăzut?
Răspuns—Moise a fost imperfect pentru că Biblia ne spune că
nimeni nu este perfect, nici măcar unul. Când spunem că
Dumnezeu n-ar putea face un legământ cu omul decăzut, ideea
nu este că El n-ar putea, ci că n-ar face. Ar fi un lucru
nefolositor să facă un legământ cu omul decăzut pentru că nu
l-ar putea ține. În cazul lui Israel, Dumnezeu a spus: Voi
binecuvânta sămânța lui Avraam și pe voi, moștenitorii
naturali ai lui Avraam. V-ar place să vă iau ca să fiți
poporul Meu? Dacă da, dacă așa credeți, vă voi da o șansă să
încercați. Vă voi da o lege, și dacă puteți ține această
lege voi fi de acord ca în virtutea ținerii legii să fiți
perfecți, și dacă sunteți perfecți veți fi în stare să o
țineți și să trăiți veșnic, dar dacă nu reușiți veți muri.
Așa că a existat o înțelegere de probă, o înțelegere
temporară. Dumnezeu a avut dreptul să facă aceasta. Nu
înseamnă că Moise a fost perfect. Dumnezeu a spus, dacă
vreți să încercați, vă voi trata ca și cum ați fi perfecți.
Vă voi da sacrificii care să reprezinte adevăratele
sacrificii, și aceste sacrificii oferite an de an vă vor
acoperi tipic; veți fi socotiți ca și cum ați fi drepți timp
de un an, și în acel an Îmi veți putea arăta cum puteți ține
legea Mea. Dacă puteți ține legea, Eu voi face restul.
OCAZIE—Când va înceta ocazia de a
ajuta financiar adevărul. (Q513-2)
Întrebare
(1911)—1—Cât de curând va înceta ocazia de a ajuta
financiar cauza adevărului?
Răspuns—Aceasta depinde de cât de curând mori. Poate înceta
în această seară pentru unii dintre noi. Nu știu. Cred că
procedeul corect este să trăim după propria noastră
judecată, după providența lui Dumnezeu. Dacă tot ce avem
aparține Lui, folosește cea mai bună înțelepciune pe care
ți-o dă azi, și când vine ziua de mâine, folosește cea mai
bună înțelepciune pe care o ai atunci. Lasă ca Domnul să
hotărască cât de curând va înceta ocazia. Dacă El nu ți-a
dat azi ocazii, atunci nu le folosi; nu trebuie să-ți faci
griji pentru ceea ce nu poți face. Am cunoscut unii prieteni
creștini care erau tare îngrijorați că nu puteau face ceva.
Gândul meu este că Dumnezeu nu așteaptă de la noi să facem
ceea ce nu putem face. Trebuie să fim preocupați pentru ceea
ce este posibil să facem. Cum putem să ne rânduim pașii după
Cuvântul Său? Ce putem face ca Lui să-I placă și să-I
servească cauza? Fiecare să decidă aceasta pentru sine.
Știți că eu niciodată nu solicit bani.
OM—Referitor la Omul Isus Cristos.
(Q451-3)
Întrebare
(1910)—2—La cine să înțelegem că se referă 1 Tim. 2:5, 6
prin cuvintele “omul Isus Cristos"?
Răspuns—Răspunsul este că după înțelegerea mea omul Isus
Cristos nu înseamnă Biserica. Omul Isus Cristos care S-a dat
pe Sine, după înțelegerea mea, se referă direct la Isus
Domnul nostru când a fost om, și la botezul Său S-a predat
pe Sine și Dumnezeu L-a acceptat ca Mijlocitor între
Dumnezeu și lume. Nu însemnă că a făcut lucrarea de
mijlocire atunci; nu, deloc. Ci atunci a devenit
Mijlocitorul. Este adevărat că El S-a născut să fie
Mijlocitor când era copil, dar n-a fost recunoscut ca atare
atunci. Numai după consacrare a fost recunoscut de Dumnezeu
ca Mijlocitor. Acesta este cel în care Îmi găsesc plăcerea.
De ce? El trebuie să fie marele Împărat, marele Preot. Ce va
face ca Împărat și ca Preot? El va mijloci între Dumnezeu și
lume. Va fi o mijlocire rodnică? O, da; “timpurile de
înviorare să poată veni prin prezența Domnului și să trimită
pe Cel care a fost rânduit mai dinainte pentru voi: pe Isus
Cristos, pe care cerul trebuie să-L primească până la
timpurile restabilirii tuturor lucrurilor, despre care
Dumnezeu a vorbit prin gura tuturor sfinților Săi proroci
din vechime" (Fapt. 3:19-21). Își va menține El întotdeauna
poziția ca omul Isus Cristos, sau va împărtăși, în vreun
sens al cuvântului, aceasta cu Biserica? Răspund că după
Cuvântul lui Dumnezeu, din lume se adună un Corp, care este
Biserica, și ea va fi părtașă cu El la funcția împărătească,
și ungerea Lui coboară peste membrii Corpului Său care sunt
unși să fie împărați pe tronul Său. Ca și Corp al Său, ei
sunt părtași la ungerea Sa ca Mare preot, după cum este
ilustrat în Psalmul 133, unde citim că uleiul a fost turnat
pe capul lui Aaron, marele preot, și a curs în jos chiar
până la marginea veșmintelor lui. Aceasta reprezintă că tot
Corpul lui Cristos este uns, și ei sunt Cristosul, sau
Mesia, pentru că au fost unși, deoarece cuvântul “uns"
înseamnă “Cristos". Deci dacă, după cum spune apostolul,
“ați primit ungerea", este pentru că sunteți membri ai celui
uns (1 Ioan 2:27). Dacă sunteți unși să fiți Mijlocitorul,
atunci sunteți unși și ca Împărați și Preoți ca să puteți
participa cu El ca membri ai marelui Mijlocitor care-Și va
face marea lucrare între Dumnezeu și oameni în timpul
Veacului Milenar.
OM MATUR—Până vom ajunge toți.
(Q531-1)
Întrebare
(1911)—1—Ce se înțelege prin om matur în textul care
spune, “Până vom ajunge toți la unitatea credinței și a
cunoștinței Fiului lui Dumnezeu, la starea de om matur"?
Efes. 4:13.
Răspuns—Care om matur? Cum putem noi toți să ajungem la
starea deplină de om matur? Acesta este omul matur la care
se referă frecvent apostolul; de exemplu, în cap. 3 din
Fapte citim, Moise într-adevăr a spus părinților voștri,
Domnul Dumnezeul vostru vă va ridica dintre frații voștri un
profet. Acel profet, acel mare Învățător este Mesia. Acela
este omul matur. Isus este capul lui Mesia. Dumnezeu ridică
pe Mesia, ridică pe acel mare Profet, acel mare Preot, acel
mare Rege, acel mare Judecător, acel mare Om, în acest sens
mai larg în care folosim uneori cuvântul “Om" — sensul
figurativ, capul și membrele. Deci acesta este gândul
apostolului când spune că mâna nu poate spune piciorului, Nu
am nevoie de tine, nici ochiul către mână, Nu am nevoie de
tine, pentru că fiecare membru al corpului este necesar.
Care corp? Acest mare om. De ce ridică Dumnezeu un mare om?
Răspundem că acest mare om, sau imaginea unui om, se referă
la biserică — Isus capul și biserica corpul Său. Acesta este
marele Mesia pe care Dumnezeu îl ridică de mai bine de 1800
de ani — ridicându-l dintre frații voștri. Acesta este Mesia
despre care a vorbit Moise, zicând, “În adevăr, Moise a zis:
“Domnul Dumnezeul vostru vă va ridica, dintre frații voștri
un proroc ca mine”" (Fapt. 3:22). El n-a spus că vor trece
1800 de ani pentru a-l ridica, dar au trebuit 1800 de ani și
încă nu este complet ridicat. Așa că apostolul în acest text
spune că atunci când Domnul nostru S-a înălțat la Cer a dat
daruri oamenilor pentru a se împlini ce scrie în Scripturile
Vechiului Testament; pe unii să fie apostoli, pe unii
profeți și pe unii evangheliști etc., pentru lucrarea de
slujire. Ce este aceasta? Pentru a sluji. Ce slujire?
Slujirea Bisericii, slujirea adevărului, slujirea corpului
lui Cristos. Cu ce scop și cât timp? Până când toți vom
ajunge — până când prin procesul vestirii Evan-gheliei și al
întregii lucrări pentru care s-au dat aceste daruri ca să
înainteze și să se îndeplinească — până când toți, chiar și
ultimul membru, vom ajunge în legătură ca membri ai acelui
corp glorios — acel om glorios care va avea stăpânirea lumii
după cum a arătat Dumnezeu.
Și apostolul Pavel se referă la același om când spune că
Dumnezeu a luat pe unii dintre evrei și pe unii dintre
neamuri și a făcut din aceștia un om nou; făcând astfel pace
sau făcând echilibru între evrei și neamuri. Membrii
pincipali erau evreii. Domnul Isus Însuși, și membrii de la
început ai acestui om au fost luați din națiunea evreiască
și apoi unii dintre neamuri. Așa că acest mare om al cărui
cap este Isus va fi compus din evrei și neamuri prin natură,
care, în timpul domniei de o mie de ani a lui Mesia, vor
domni glorios și vor împlini toate proiectele glorioase pe
care Tatăl Ceresc a făcut să fie scrise în Scripturile
Vechiului Testament și despre care au vorbit și Domnul
nostru și apostolii.
OPRIND PE ALȚII—De ce să fie oprit serviciul lui Dumnezeu?
(Q279-4)
Întrebare
(1910-Z)—1—De ce au oprit ucenicii pe omul pe care l-au
găsit scoțând afară draci? De ce nu l-au lăsat să continue
și să facă tot ce poate să-i scoată afară? Care a fost baza
obiecției lor?
Răspuns—Evident apostolii când au fost trimiși au avut
sentimente foarte asemănătoare cu acelea care predomină azi.
Prietenii noștri catolici, de exemplu, ar spune: Voi nu
aveți numirea apostolică; de aceea nu puteți predica. Nu
puteți servi în calitate religioasă. Prietenii noștri
episcopali ar părea să spună: Nu, Episcopul episcopal n-a
pus peste voi mâinile sale sfinte.
Puțină dispoziție de aceeași natură manifestă aproape toate
denominațiile — Ce autoritate aveți voi? Așa că
ucenicii, găsind un om care scotea afară draci în numele lui
Isus, au spus: Ce autoritate ai tu să scoți afară draci?
Isus nu te-a trimis ca unul din cei doisprezece; nu te-a
trimis ca unul din cei șaptezeci; n-ai ce căuta în această
lucrare.
Răspunsul Domnului nostru le-a arătat că ei se afla sub
influența unei vederi greșite. În timp ce ei erau
special însărcinați să facă minuni, dacă altcineva putea
face aceleași lucruri, nu era misiunea lor să-l oprească sau
să obiecteze în nici un sens al cuvântului, ci mai curând să
aibă o vedere mai largă, de simpatie, și să spună: Dragul
meu prieten, văd că scoți afară draci. Faci o lucrare bună.
Noi ne bucurăm că-i poți scoate afară din bieții oameni și
că-i poți ajuta. Faptul că n-ai urmat cu noi arată că nu-L
cunoști pe Învățătorul nostru și noi ne-am bucura să vii și
să-L cunoști.
Și așa credem că trebuie să fie și cu noi. Oricând găsim pe
cineva făcând o muncă bună, ajutând lumea în vreun sens al
cuvântului, fie prin menținerea unei misiuni sau prin
ajutarea păgânilor, fie prin ajutarea unui băiat care vinde
ziare sau prin altă muncă, ajutând să se opună păcatului sau
să se ușureze suferința, noi trebuie să simpatizăm în măsura
în care vedem că au inimi bune, intenții bune, dorințe bune.
În loc să lucrăm împotriva lor sau să-i împiedicăm în vreun
fel, noi să le spunem un cuvânt de încurajare și să încercăm
să-i conducem spre lumină mai multă. Aceasta nu înseamnă că
trebuie să urmăm împreună cu ei și să lăsăm însărcinarea
noastră specială de învățare a Adevărului pe care Domnul
ne-a dat-o, dar înseamnă că nu trebuie să obiectăm la
folosirea de către Domnul a diferitelor mijloace pentru
împlinirea lucrării Sale. Nu trebuie să gândim că numai noi
avem privilegiul de a ne angaja în lucrarea Sa; că avem
drepturi exclusive asupra lucrării Sale și putem împiedica
pe alții să facă ceea ce ei sunt în stare să facă și se
bucură să facă.
OSPĂȚUL NUNȚII—Când și ce este acesta?
(Q462-2)
Întrebare
(1906)—1—În ce va consta ospățul nunții sau sărbătoarea
nupțială a Mielului, la care vor fi invitate fecioarele,
însoțitoarele Miresei și când va avea loc?
Răspuns—Răspunsul nostru este că aceasta este o ilustrație.
Invitația există, mirele vine și intră la nuntă, ușa se
închide și are loc nunta. Astfel este reprezentată unirea
dintre Cristos și Biserică. Când va avea loc? Când ultimul
membru al corpului își va fi terminat cursul și va fi fost
schimbat la gloria Domnului, atunci va avea loc căsătoria,
adică unirea va fi completă. Vor avea oare un ospăț și vor
ședea jos cu cuțite, furculițe și linguri și vor avea ceva
de mâncat? Nu, nu acest fel de ospăț. Noi avem aici un ospăț
la această convenție, dragi prieteni, fără cuțite sau
furculițe. Noi avem un ospăț din Cuvântul și adevărul lui
Dumnezeu. Domnul reprezintă aceasta ca pe un mare ospăț, un
mare timp de binecuvântare; noi nu știm ce este. El ne dă
unele ilustrații luate din lucrurile pământești pentru a ne
da numai o sugestie că există ceva mare ce întrece puterea
de descriere. Cine va fi acolo? Răspunsul nostru este că
mireasa lui Cristos va fi acolo, mirele și fecioarele,
însoțitoarele miresei care o urmează. Ei sunt reprezentați
ca o mare mulțime. Profetul spune că și ei vor fi aduși
aproape, în prezența Regelui.
Mulțumim lui Dumnezeu că marea mulțime va fi invitată să ia
parte la ospățul nunții Mielului, să ia parte la
binecuvântările și favorurile glorioase ale lui Dumnezeu,
care le vor face inimile să se bucure, și îi va compensa
pentru toate încercările și dificultățile din timpul prezent.
Înapoi sus