Fotodrama Creaţiei Foto-Drama Creaţiei este disponibilă şi în format audio. Pentru a accesa fişierile audio faceţi
click aici
ODIHNA
CINCIZECIMII
Cincizecimea, ziua a cincizecea, era ziua jubiliară, după cum şi
anul al cincizecilea era anul jubiliar. Ziua a cincizecea urma
ciclului zilelor de sabat (7x7=49), după cum şi anul jubiliar urma
ciclului anilor de sabat (7x7=49). După cum antitipul zilei
jubiliare i-a introdus pe credincioşi în odihna credinţei la
Cincizecime, tot aşa antitipul anului jubiliar va introduce lumea în
glorioasa odihnă din Împărăţia lui Mesia şi în relaţia Noului
Legământ cu Dumnezeu. Astfel explică Sf. Pavel: „Noi care am crezut
intrăm în odihnă”. Toţi care sunt cu adevărat ai lui Cristos pot
avea o odihnă de sabat prin credinţă şi pot avea încredere tot
timpul, nu numai în ziua a şaptea sau în ziua întâi. Pentru ei
fiecare zi este o zi de odihnă prin credinţă în sacrificiul lui
Cristos - un sabat pentru suflet - simbol al odihnei cereşti.
Nimeni n-a putut intra în această odihnă de sabat până când Isus a
deschis calea. Moartea Lui a fost necesară ca preţ de răscumpărare
pentru om. Învierea Lui a fost necesară pentru a putea aplica acel
preţ pentru noi. El S-a înălţat pentru a Se înfăţişa înaintea lui
Dumnezeu ca Avocat pentru ucenicii Săi. El le atribuie meritul
pentru a le acoperi imperfecţiunile şi pentru a face ca sacrificiul
lor să fie acceptabil pentru Dumnezeu, ca ei să poată suferi cu El
şi să fie slăviţi cu El. Pentru credincioşi rămâne o odihnă încă mai
completă - care va fi obţinută prin schimbarea învierii. Evr. 4:3,
9, 11.
Sub îndrumarea lui Isus, apostolii, urmaşii Lui, urmau să-şi înceapă
lucrarea numai după primirea binecuvântării de la Cincizecime -
Spiritul sfânt - dovada acceptării lor ca fii ai lui Dumnezeu.
Singurul lucru pe care l-au făcut înainte de a fi acceptaţi a fost
alegerea unui succesor al lui Iuda; dar, evident, Dumnezeu n-a
recunoscut alegerea lor. La timpul cuvenit Dumnezeu a adus în faţă
pe Sf. Pavel pentru a fi al doisprezecelea apostol - una din
pietrele de temelie ale Noului Ierusalim (Apoc. 21:14). Eroarea de a
presupune că apostolii au avut ca succesori pe episcopii Bisericii a
fost una costisitoare. Aceasta a dus şi la alte erori grave.