Fotodrama Creaţiei Foto-Drama Creaţiei este disponibilă şi în format audio. Pentru a accesa fişierile audio faceţi
click aici
ZIUA
CEA LUNGĂ A LUI IOSUA
Naraţiunea biblică despre ziua cea lungă a lui Iosua are un oarecare
temei. Unii dintre cei care studiază Biblia susţin că după textul
ebraic ziua a fost întunecoasă, că Soarele n-a strălucit deloc - un
lucru extrem de neobişnuit pentru Palestina. Vrăjmaşii lui Iosua
erau adoratori ai Soarelui, iar întunericul din ziua aceea prevestea
eclipsarea zeului lor. În naraţiune, grindina extraordinară care a
ucis atât de mulţi oameni pare să fie în armonie cu această
interpretare - că ziua aceea a fost întunecoasă şi nu luminoasă - că
întunecarea Soarelui şi a Lunii a fost într-adevăr un mare fenomen
de care Iosua s-a folosit pentru a pune pe vrăjmaşi în încurcătură,
poruncind Soarelui şi Lunii să stea ascunse. Ios. 10:11-14.
Cealaltă explicaţie este tot aşa de logică. Se presupune că Soarele
a fost vizibil în timpul zilei şi că nori grei au reflectat razele
Soarelui până seara târziu - până a răsărit Luna, aşa încât n-a fost
lipsă de lumină.
Oricare din explicaţii este satisfăcătoare. Este absolut inutil ca
cineva să se poticnească în această naraţiune a Bibliei.
Triumful micii armate a lui Ghedeon asupra unei oştiri simbolizează
victoria finală a lui Cristos şi a urmaşilor Săi asupra oştirilor
păcatului. Vasele sparte simbolizează jertfirea de sine pentru a
lăsa ca lumina să strălucească - trompetele simbolizează mesajul
Evangheliei, iar sabia, Cuvântul lui Dumnezeu. Despre Ghedeon şi
despre fraţii săi se spune că fiecare semăna cu un fiu de împărat.
Cristos şi urmaşii Săi sunt asemenea lui Dumnezeu la caracter. Jud.
7:16-25; 8:18.
Fiica lui Iefta n-a fost jertfită în moarte ca împlinire a
jurământului tatălui ei. Ea a jurat doar să rămână fecioară şi în
chip figurativ a murit pentru lume după ce a petrecut un timp scurt
în tovărăşia prietenelor ei fecioare. Biblia este simplă şi
raţională dacă este înţeleasă. Jud. 11:30-40.
Înfrângerea madianiţilor de către armata lui Ghedeon şi dedicarea
fiicei lui Iefta ca să rămână fecioară aparţin de perioada
judecătorilor, Iosua fiind primul dintre aceştia. Fapte 13:19, 20.