Fotodrama Creaţiei Foto-Drama Creaţiei este disponibilă şi în format audio. Pentru a accesa fişierile audio faceţi
click aici
TABERNACOLUL TIPIC
Dumnezeu a ştiut dinainte că israeliţii vor fi incapabili să
împlinească Legământul Legii, şi deşi El a dat instrucţiuni
amănunţite în privinţa Tabernacolului şi a jertfelor legate de el,
totuşi aceasta a fost numai pentru învăţăturile pe care voia să ni
le dea nouă. Tabernacolul, prin Curte, Sfânta şi Sfânta Sfintelor,
prin mobilier, preoţi şi sacrificii, ilustrează aspectele cele mai
importante ale planului divin.
Sf. Pavel ne informează că viţelul de jertfă pentru păcat din Ziua
Ispăşirii simboliza pe Isus în trup. Junghierea viţelului reprezenta
jertfa lui Isus, începută la botezul Său. Isus în sacrificiul Său a
fost şi antitipul Marelui Preot. Oferirea tămâiei pe Altarul de Aur
reprezenta străduinţele inimii lui Isus de a face voia Tatălui.
Ducerea sângelui în Sfânta simboliza consacrarea preotului
antitipic, vălul simbolizând astfel moartea voinţei Sale, prin care
El a fost acceptat ca Nouă Creaţie. Marele Preot, trecând pe sub
văl, simboliza pe Omul Isus vărsându-Şi sufletul la Calvar, dându-Şi
în moarte trupul pe care I l-a pregătit Dumnezeu.
Marele Preot stropind Capacul Ispăşirii simboliza pe Isus, chiar în
cer, oferind dreptăţii întâi propria Sa jertfă, apoi jertfa
Bisericii Sale. Cu sângele ţapului (al Bisericii) nu se putea face
nimic, până când sângele viţelului (al lui Isus Cristos) îl făcea
sfânt şi acceptabil.
Marele Preot, spălându-se şi îmbrăcându-se în Curte, reprezenta
Cristosul complet, schimbându-se din „corpul umilinţei” în starea de
glorie şi putere. Marele Preot îmbrăcat în hainele sale de slavă
reprezenta pe Mesia, împuternicit să binecuvânteze omenirea. Exod.
28:2; Filip. 3:21.
Aaron binecuvântând poporul reprezenta pe Mesia la a doua venire a
Sa binecuvântând pe toţi cei care vor deveni israeliţi adevăraţi în
timpul Domniei Mesianice. Strigătele poporului şi căderea cu faţa la
pământ reprezentau recunoaşterea sfârşitului domniei păcatului şi a
morţii. Ridicarea lor reprezenta învierea.