ȚAPUL DE TRIMIS—Reprezintă o clasă
concepută de Spirit. (Q630-2)
Întrebare
(1907)—1—Din moment ce țapul de trimis n-a fost acceptat
ca jertfă și n-a intrat în Sfânta, poate el reprezenta o
clasă concepută de spirit?
Răspuns—Vițelul n-a intrat în Sfânta sau în Sfânta
Sfintelor, și nici țapul Domnului; și similar țapul de
trimis n-a intrat în Sfânta sau Sfânta Sfintelor. Dacă
faptul că țapul de trimis n-a intrat în Sfânta și în Sfânta
Sfintelor ar fi considerat o dovadă că clasa reprezentată
prin țapul de trimis n-ar fi concepută de spirit, același
argument ar fi folosit împotriva acelora care sunt din clasa
țapului Domnului, și același argument ar fi împotriva
Domnului nostru Însuși, reprezentat de vițel. Doar sângele
trebuia să fie dus înăuntru, asta era tot. Cei reprezentați
prin țapul de trimis sunt reprezentați deocamdată în corpul
Marelui Preot, ca de exemplu, Isus Marele Preot mai întâi,
la prima Sa oferire a sângelui vițelului, ca Mare Preot S-a
reprezentat pe Sine în luarea sângelui Său individual. Voi
și cu mine n-am fost deloc în aceea. El a intrat în Sfânta
Sfintelor pentru noi și a făcut ispășire pentru păcatele
noastre. Apoi a ieșit și a jertfit țapul de jertfă pentru
păcat, țapul Domnului, și a luat din sângele lui. Acum,
vedeți, El a reprezentat în acel țap pe membrii corpului
Său, și a intrat înăuntru cu sângele acelui țap. Dar țapul
propriu-zis a fost reprezentat în preot. Vițelul a fost
reprezentat în preot și similar țapul este reprezentat în
preot, și el face oferirea acolo. Clasa țapului de trimis
sunt reprezentați acum în Corpul Marelui Preot. Adică,
consacrându-se, ei au fost socotiți ca membri ai Corpului
lui Cristos deocamdată, și numai după ce n-au mai continuat
pe calea Sa, n-au reușit să meargă mai departe și să-și
completeze jertfa, au fost eliminați și n-au mai fost
socotiți ca membri ai Corpului lui Cristos, ci au devenit o
a doua clasă, sau o clasă găsită nevrednică de un loc în
Corpul lui Cristos.
ȚAPUL DE TRIMIS—Cum reprezintă pe
concepuții de spirit? (Q631-1)
Întrebare
(1912)—1—Cum poate țapul de trimis, neavând lumina
Sfeșnicului de Aur, să reprezinte pe Marea Mulțime, care
este concepută de spirit?
Răspuns—Țapul de trimis n-a primit lumina, pentru că n-a
ajuns în Sfânta. Tot așa nici țapul Domnului și nici
vițelul.
Se pare că nu oricine poate înțelege aceste tipuri. Dacă tu
ești unul dintre ei, nu-ți face griji, pentru că ai destule
lucruri pe care le poți înțelege și pentru care poți mulțumi
lui Dumnezeu. Țapul Domnului afară a reprezentat o clasă și
Țapul de trimis a reprezentat altă clasă, iar Vițelul a
reprezentat pe Domnul Isus. În starea Curții, Vițelul a
reprezentat pe Isus când a fost în acea stare; Țapul
Domnului a reprezentat o clasă a urmașilor Săi când ei au
fost în acea stare a Curții, și Țapul de trimis a
reprezentat o altă clasă de consacrați când ei au fost în
starea Curții — nu după ce au trecut în Sfânta. Nici
un țap sau vițel n-a intrat vreodată în Sfânta. Toți care
intră în Sfânta antitipică devin membri ai Marelui Preot.
Când vițelul a fost junghiat a avut loc schimbarea. În afara
perdelei, Marele preot a fost simbolizat prin vițel;
înăuntru el era Marele Preot.
La fel cu țapul Domnului — afară acesta a reprezentat natura
umană a celor acceptați ca membri ai lui Cristos; dar
înăuntru el a reprezentat Corpul lui Cristos, spiritual,
Biserica. Deci Preotul înăuntru vălului este cel care vede
lumina de la sfeșnicul de aur, mănâncă pâinea nedospită — nu
vițelul, nici țapul.
Întrebarea din mintea celui care întreabă, presupun că este
aceasta: Au putut cei care au intrat în Sfânta să iasă din
nou afară? Și răspunsul este acesta: În ceea ce ne privește
pe noi, tot ce știm despre acest lucru este că fiecare
persoană care face o consacrare intră în Sfânta și devine un
membru al Corpului lui Cristos care este Biserica.
Să presupunem că aici ar fi o mie două sute de persoane. Să
presupunem că toți s-au consacrat Domnului și au fost
concepuți de Spiritul sfânt. Unde ar fi ei reprezentați în
acest tip al Cortului Întâlnirii? Răspund: ei ar fi
reprezentați înăuntru, nu în afara Sfintei. Ei au intrat
înăuntru, pentru că au fost concepuți într-o singură
speranță a chemării lor. Cei din Sfânta devin două clase. Ei
toți văd mai mult sau mai puțin din lumină, mănâncă mai mult
sau mai puțin din pâinea nedospită și mai mult sau mai puțin
se apropie și apreciază Altarul de Aur. Dar o clasă se
apropie și mănâncă într-un mod în care cealaltă clasă n-o
face. O clasă apreciază lumina și o folosește mai mult decât
cealaltă. O clasă merge mai deosebit la Altarul Tămâierii.
Cei care nu reușesc să se folosească de aceste privilegii nu
vor merge mai departe în Sfânta Sfintelor. Numai Cristosul,
Cap și Corp, va constitui Marele Preot în glorie dincolo de
al Doilea Văl.
Ce se va întâmpla cu cei care nu reușesc să-și întărească
chemarea și alegerea? La sfârșitul acestui veac partea le va
fi dată în starea Curții — dar acum ei nu sunt în starea
Curții. Sfânta reprezintă pe toți aceia care au făcut o
consacrare acceptabilă. Toți cei vrednici vor trece în cele
din urmă dincolo de văl, în Sfânta Sfintelor. Cei care nu
reușesc să-și întărească chemarea și alegerea, deși sunt tot
spirituali, vor fi lăsați în starea Curții, îndreptățiți pe
deplin în fața lui Dumnezeu, dar pe un plan diferit de cei
care își împlinesc legământul lor de jertfă — urmașii în
urmele lui Isus.
Marea Mulțime, Leviții antitipici vor fi servii Preoțimii
Regale. Deși pe plan spiritual și neavând moștenire în țară
— nici o parte cu omenirea — totuși ei vor avea de-a face cu
pământul în serviciul lor spiritual.
În timp ce opera de restabilire va progresa timp de o mie de
ani și omenirea se va apropia treptat de perfecțiune, acești
Leviți antitipici vor avea de făcut un serviciu important
pentru oameni. Pentru ca nimic să nu supere, rănească sau
distrugă în toată acea Împărăție sfântă va fi nevoie de o
mare mulțime de gardieni spirituali. Lucrarea lor va
corespunde fără îndoială serviciului făcut acum de îngeri
pentru Biserica Aleasă. “Nu sunt ei oare toți duhuri
slujitoare trimise să slujească pentru cei care vor moșteni
mântuirea?" (Evr. 1:14)
ȚAPUL DE TRIMIS—Nu are parte în jertfa
pentru păcat. (Q632-1)
Întrebare
(1915)—1—Are țapul de trimis vreo parte în Jertfa pentru
păcat?
Răspuns—Țapul de trimis n-are nici o parte. Țapul de trimis
nici n-a fost jertfit. N-a reușit să fie jertfit. Doi țapi
erau prezentați ca jertfe, dar sorțul cădea numai pe țapul
Domnului și acela a fost jertfă pentru păcat. Așa că avem
vițelul și un țap ca jertfă pentru păcat, iar celălalt țap
nici n-a fost sacrificat. De aceea nu putea fi o jertfă
pentru păcat (Lev. 16:7-10). Dar în economia lui Dumnezeu
această clasă a țapului de trimis va avea o a doua parte în
ispășirea păcatului, suferințele lor fiind aplicate ca
ispășire, pentru anumite păcate cu voia ale lumii — nu
pentru păcatul adamic.
ȚINTĂ—Referitor la Marea Mulțime și
Turma Mică. (Q454-1)
Întrebare
(1910)—2—Există o diferență între ținta atinsă de Marea
Mulțime și ținta atinsă de Turma Mică?
Răspuns—Turma Mică s-a consacrat nu numai să respecte toate
cerințele dreptății și justiției, ci s-au învoit cu Dumnezeu
că vor face voia Lui cu orice preț, fie că dreptatea le va
cere sau nu. Ceea ce trebuie să sacrifici este ceva mai mult
decât cere sau ar putea cere dreptatea. Tot așa a fost și cu
Domnul nostru Isus. Dreptatea a putut cere ca El să țină
legea, dar nu I-a putut cere să-Și sacrifice viața. Dumnezeu
cere ca fiecare om să țină legea, dar niciodată nu cere să
ne prezentăm trupurile ca o jertfă vie; aceasta este o
invitație. Dumnezeu nu te invită să ții legea Sa; El spune
că dacă nu ții legea, rezultatul va fi cutare și cutare;
acesta este standardul Meu. Așa că Dumnezeu pune înaintea
voastră și înaintea mea acest standard, că trebuie să iubim
pe Domnul Dumnezeul nostru cu toată inima, mintea, sufletul
și puterea și pe aproapele nostru ca pe noi înșine. Dar voi
spuneți: Noi nu putem ține Legea. Nu, nu putem în ceea ce
privește trupul, dar o putem ține în inimile și mințile
noastre. Trebuie să facem așa. Ceva mai puțin decât aceasta
înseamnă a nu ajunge la legea lui Dumnezeu și a fi găsiți
nevrednici de a avea viață veșnică. Așa trebuie să fie și cu
Marea Mulțime. Ei nu pot face mai puțin decât acest standard
al legii lui Dumnezeu. Ei au fost de acord să facă mai mult,
dar trebuie să se ridice la standardul iubirii. Acesta este
standardul pentru lume în general în veacul următor, pe care
vor fi obligați să-l atingă. Dacă nu-l vor atinge în timpul
miei de ani, nu vor ajunge la viață veșnică la sfârșitul
miei de ani. Atunci, dragi prieteni, nu credeți că lumea va
fi compusă din oameni plăcuți? Eu cred că da. Când Isus va
termina lucrarea vă spun că va fi bine făcută și umanitatea
va fi o reprezentare frumoasă a puterii lui Dumnezeu și a
asemănării cu Dumnezeu.
ȚINTĂ—A cădea de la țintă în Marea
Mulțime. (Q455-1)
Întrebare
(1910)—1—Are vreo șansă de a intra în Marea Mulțime unul
dintre oamenii Adevărului care a ajuns la ținta iubirii
perfecte și s-a lăsat orbit de eroare?
Răspuns—După înțelegerea mea, oricare din poporul lui
Dumnezeu, nu numai cei care sunt în Adevărul prezent, ci
oricare din poporul lui Dumnezeu, care poate ajunge la ținta
dezvoltării de caracter pe care noi uneori o numim ținta
iubirii perfecte, se cere de la ei să-și mențină starea la
acea țintă a iubirii perfecte și să nu fie mișcați de la ea
prin încercările și dificultățile care îi vor asalta după ce
vor ajunge la această țintă; eu aș înțelege că unii ar putea
fi temporar mișcați de la țintă și ar putea prin harul lui
Dumnezeu să-și revină și să fie totuși dintre acele
caractere pe care Domnul le va socoti vrednice de a avea
parte la premiu. Dar aș putea vedea că unii pot fi atât de
complet îndepărtați de la țintă, într-o condiție a minții
sau conduitei așa de greșită, încât să facă păcat care duce
la moarte și niciodată să nu aibă nici un viitor. Și aș
putea vedea că alții, după ce au fost la ținta iubirii
perfecte, ar putea să nu mai aibă zelul potrivit, și, fără a
părăsi în mod deosebit ținta, află că nu reușesc să-și
mențină starea ca urmași zeloși ai Domnului, și vor fi
socotiți vrednici de clasa Marii Mulțimi.
ȚINTĂ SAU ALERGARE—Terminată înainte
de a lupta. (Q455-2)
Întrebare
(1908)—2—Învață Scripturile că Biserica trebuie să-și
termine cursul înainte de a începe să lupte ca soldați, sau
nu trebuie să luptăm în timp ce alergăm în concurs până la
sfârșit, așa încât să putem termina cu bucurie?
Răspuns—Există
diferite scripturi care par să ne prezinte diferite gânduri.
Subiectul are multe laturi. Exact ca și când ar trebui să
fotografiem această clădire. Noi am spune: Cum arată
Auditoriul din Nashville? O poză ar fi de aici și ar arăta
Galeria Confederației; alta de acolo și alta de aici. Ar fi
poze diferite, dar toate ar fi ale Auditoriului. Apoi ieșiți
afară și faceți o poză din față, iar apoi mergeți lateral și
faceți o poză din lateral, și apoi în spate și faceți o poză
din spate. Așa că Domnul și apostolii ne-au dat — Dumnezeu
ne-a dat prin Spiritul Său sfânt prin aceste diferite canale
— diferite ilustrații ale adevărului și ale experiențelor
noastre din viață. Una dintre ele ne reprezintă alergând în
concurs. Acum trebuie să alergi pentru ceva. Nu alergi
întruna și apoi mori exact la momentul când ai ajuns la
sfârșitul cursei. În timp ce este adevărat că Scripturile
arată în unele locuri că noi alergăm întruna și alergarea
noastră creștină în unele privințe este ca un concurs de
alergare continuă, în care nu trebuie niciodată să ne oprim
în străduința noastră de a face ce este drept, există o altă
ilustrație, care pare să fie foarte potrivită, că noi
alergăm la o țintă. Să presupunem că masa este ținta. Ce
înțelegeți prin țintă? Este o țintă în sensul că este ceva
la care trebuie să ajungem. Eu alerg spre acea țintă. Mă
opresc aici, la jumătatea drumului până la masă; să
presupunem că niciodată nu merg mai departe; nu ajung
niciodată la țintă. Există mulți oameni care, cred eu,
niciodată nu ajung la țintă. Este important ca noi să vedem
care este ținta, așa încât când alergăm să putem alerga
înțelept și nu numai ca și cum am lovi în vânt. Nu este
vorba doar despre cât efort poți depune, ci vrei s-o faci
pentru un scop; există ceva de câștigat; există ceva de
obținut. Persoana care aleargă fără un scop este ca persoana
care aleargă în cerc. “Unde mergi?" “Nu știu". El nu poate
alerga foarte mult cu energie în acest fel, dar dacă ar ști
că trebuie să meargă pe un anumit drum și ar vrea să se
întoarcă la un anumit punct de plecare fixat și să vadă în
câte minute poate face aceasta, atunci are un scop în minte,
un motiv, și poate alerga mai bine. Așa că Dumnezeu ne pune
înainte o anumită țintă și noi trebuie să alergăm către acea
țintă. Când am ajuns la țintă, ce facem? Ei bine, după ce am
făcut totul, stăm — stăm la țintă; nu ne îndepărtăm de ea.
Va fi greu să stați acolo? Da. Va exista o mare străduință
ca voi să fiți îndepărtați de la țintă după ce ați ajuns
acolo. Adversarul va încerca să vă îndepărteze de țintă mai
mult decât a încercat să vă împiedice să ajungeți la ea.
Urmează o luptă intensă după ce ați ajuns la țintă. Există o
anumită măsură de protecție înainte de a ajunge la țintă,
dar după ce ați ajuns, acolo aveți încercarea cea mai
severă. Altă ilustrație este aceasta: “Îmbrăcați-vă cu toată
armătura lui Dumnezeu" (Efes. 6:11). De unde obțineți
armătura? Cuvântul lui Dumnezeu. Îmbrăcați această armătură,
îmbrăcați întreaga armătură a lui Dumnezeu ca să puteți sta.
Acum, în timp ce îmbrac armătura lui Dumnezeu, Domnul îmi dă
o măsură de har și protecție ca să nu fiu asaltat înainte de
a avea timp s-o îmbrac; El îmi dă timp rezonabil în care eu
să îmbrac această armătură. El nu va permite să fiu atacat
peste cât pot suporta; așa că am un anumit timp în care
trebuie s-o îmbrac. Acum am îmbrăcat armătura — și? Acum
luptă! Voi veți spune: Care este ținta pentru care alergăm?
Ei bine, aceasta, dragi prieteni. Există o anumită țintă a
caracterului pe care Dumnezeu o va accepta, și nu va accepta
nimic mai puțin decât acel caracter, iar dacă nu aveți acel
caracter nu puteți fi niciodată în împărăție. Dumnezeu nu va
lua în împărăție orice; El a stabilit un anumit standard și
a creat condiții favorabile ca voi și cu mine să putem
ajunge la acel standard; El a promis tot ajutorul, dar
așteaptă ca voi și cu mine să manifestăm interes, să ne
străduim și să ne ostenim ca să putem ajunge la acel
standard. Ce standard ne este pus înainte? Care este cerința
minimă? Nu, nu aceasta este ideea. Noi trebuie să avem
dorința să facem tot ce putem și chiar mai mult; niciodată
să nu fim mulțumiți cu realizările noastre. Dar puteți
repede vedea că este un standard din care nu puteți face mai
puțin și să intrați în împărăție, pentru că Dumnezeu a
stabilit acest lucru. Vă amintiți acea afirmație clară a
apostolului Pavel din capitolul 8 din Romani că “Dumnezeu
i-a hotărât mai dinainte (predestinat, n.t.)" — acesta este
un cuvânt puternic. Ce a predestinat Dumnezeu? Că toți aceia
care vor fi în turma mică trebuie să fie asemenea Fiului
Său; dacă ei nu sunt asemenea Fiului Său, nu pot fi în
împărăție. Acea țintă, vedeți, este copia Fiului iubit al
lui Dumnezeu. Până când nu ești la acea țintă de a fi o
copie a Fiului iubit a lui Dumnezeu, predestinarea lui
Dumnezeu este că nu poți fi dintre cei aleși; și dacă ajungi
acolo și îți menții acea stare, poți fi unul dintre ei.
Ținta este un lucru foarte important, nu-i așa? În felul
nostru superficial de a citi Biblia, cândva, n-am văzut
ținta sau altceva; a fost un mod de a face lucrurile orbește.
Nu știam ce a spus Dumnezeu. N-am dat destulă atenție la
ceea ce a spus Dumnezeu. Citeam catehismul și eram încurcați.
Acum am ajuns la un timp când vedem ce spune Dumnezeu în
Cuvântul Său, și El ne dă pe Cristos ca model și ca exemplu.
Vrei să spui că toți trebuie să fim ca și Cristos? Da, toți
trebuie să fim ca și Cristos. Dar Cristos a fost perfect;
toți trebuie să fim perfecți? Eu n-am spus asemenea lui
Cristos după trup, dragul meu frate; nu am spus în ce fel
asemenea lui Cristos, dar în acest fel: Domnul nostru Isus a
fost perfect, iar voi sunteți imperfecți și eu sunt
imperfect; noi nu putem fi niciodată asemenea lui Cristos în
trup; dar nu în acest mod ne încearcă Domnul. El spune: Voi
nu sunteți în trup ci în spirit dacă Spiritul lui Cristos
locuiește în voi. El nu vă judecă după trup, ci după spirit.
Dar trupul nostru? Trupul vostru este socotit îndreptățit,
meritul lui Cristos v-a fost alocat după trup, acoperind
toate lipsurile și condițiile; între perfecțiunea în trup a
lui Cristos și imperfecțiunea voastră în trup vă este
atribuit vouă și mie meritul sacrificiului Său ca să acopere
aceste lipsuri. Vedeți deci că trupul vostru este socotit
perfect, în timp ce de fapt este imperfect. Dar scopul lui
Dumnezeu când ne socotește perfecți este ca să ne putem
prezenta ca sacrificii vii. După voința divină nici un
sacrificiu nu poate veni la altarul Domnului decât dacă este
fără pată și fără lipsă. Domnul nostru Isus a fost Mielul
lui Dumnezeu fără pată și fără lipsă, și El a fost Cel
acceptabil. Voi și cu mine avem pete și lipsuri după trup,
și Domnul spune că nu putem veni la altar cu acestea. Ce
trebuie să facem? Trebuie să scăpăm de ele. Cum? Ele trebuie
toate acoperite. Ce le va acoperi? Meritul jertfei lui
Cristos, atribuit și aplicat prin credință. Acesta acoperă
toate lipsurile. Atunci, frate Russell, după aceea suntem
acceptabili la altarul lui Dumnezeu? Exact acesta este
punctul, dragi frați. Aceasta ne-o spune apostolul: “Vă
îndemn dar, fraților, pentru îndurările lui Dumnezeu (El
iertându-vă păcatele și pregătind această acoperire pentru
voi), să aduceți trupurile voastre ca o jertfă vie, sfântă,
plăcută lui Dumnezeu; aceasta este slujirea voastră
înțeleaptă". Sfântă? Da, sfântă. Ce am făcut noi să ne facă
sfinți? Cristos a făcut lucrul care vă face sfinți. Cuvântul
“sfânt" înseamnă “întreg sau complet". Dreptatea lui Cristos
atribuită ne face în mod socotit întregi, complet fără păcat
și fără lipsă. Așa că după trup voi nu mai existați, spune
apostolul, ci existați în spirit, ați încetat să mai fiți
din punct de vedere uman, v-ați jertfit acea umanitate ca un
serviciu înțelept pentru Domnul; vă socotiți de atunci
înainte ca o nouă creatură, concepută de Spiritul sfânt.
Acum, această nouă creatură concepută în Isus Cristos,
membru al corpului lui Cristos, vedeți, este o persoană
diferită de cea veche, și astfel apostolul a putut vorbi
despre sine din acest punct de vedere ca despre vechiul “eu"
și noul “eu". El spune, eu, și totuși spune, nu eu. Aici
este vechiul și noul. Aici este noul Pavel și vechiul Pavel.
Vechiul Pavel, după trup, este socotit mort; noul Pavel,
după spirit, este socotit viu. Așadar, aceasta este poziția
noastră glorioasă, ca noi, ca și creaturi noi, să ne putem
oferi jertfa, și ca noi creaturi suntem acceptabili pentru
Domnul și putem lupta lupta bună și putem birui, Domnul
ajutându-ne de-a lungul întregii căi. Dar ca noi creaturi
trebuie să ajungem la această stare, nu trebuie să ne oprim;
ca noi creaturi Dumnezeu ne spune că există o țintă, o copie
a iubitului Fiu al lui Dumnezeu. Sunteți la țintă? O, spune
cineva, nu aștept să fiu la țintă până în momentul morții
mele. Ce te face să crezi că vei fi mai aproape de țintă în
momentul morții decât cu o zi înainte? Nu există nici un
motiv. Vedeți, această țintă este o țintă de caracter, iar
voi și cu mine trebuie să ajungem la acel punct în caracter.
Cum? În acest fel: Care a fost caracterul lui Cristos? În ce
fel a oferit El sacrificiu? În acest fel: Iată, în sulul
cărții este scris despre Mine, vin să fac voia Ta, O
Dumnezeule. Legea Ta este scrisă în inima Mea. Acesta este
punctul Lui de vedere — consacrarea deplină față de voința
Tatălui, nimic mai puțin. Și trebuie ca voi și cu mine să
ajungem la aceasta? Da. Ei bine, care este voința Tatălui?
Voința Tatălui este ca noi să ne conformăm, cu inima, nu în
mod necesar cu trupul, dar să faci cât poți mai bine după
trup, însă trebuie să împlinești voința Lui cu inima, și
voința Lui este să iubești pe Domnul Dumnezeu tău cu toată
inima ta, mintea și ființa ta, și cu toată puterea ta. Putem
noi ajunge la aceasta? Cred că da. Așa spune Domnul. Putem
în mințile noastre. Cu mintea servesc legea lui Dumnezeu,
spune apostolul, și cu trupul meu, într-o anumită măsură,
servesc legii păcatului; dar trupul este socotit mort, iar
Domnul nu judecă după trup. Dacă noi avem mintea lui Cristos,
vom face tot ce ne stă în putință în trup, străduindu-ne să
ținem trupul supus în armonie cu voința Domnului. Dar noi nu
suntem judecați după trup, ci după spirit, după minte, după
noua creație. Așa că iată, dragi frați: cu mintea voastră
serviți legea lui Dumnezeu — toată inima, mintea, ființa și
puterea voastră. Dacă e așa, atunci sunteți la țintă.
Iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți? Da, spui tu.
Iubesc pe toți și îmi place să fac bine la oricine și mă
bucur de aceasta. Atunci ai ajuns să iubești într-adevăr pe
frați? Da. Și-l iubești pe Dumnezeu? Da. Și iubești toată
omenirea? Da. Nu vrei să faci rău nimănui? Nu. Nu vrei să
faci nici un rău sau să vezi nici un rău? Îi iubești și vrei
să vezi că li se face bine? Da. Ei bine, presupun că trebuie
să fii la țintă. Aceasta este ceea ce pune Domnul ca țintă.
Aceasta a făcut Cristos. El a iubit lumea și S-a dat pe Sine
pentru ea. El a iubit pe Tatăl și Și-a jertfit viața să facă
voia Tatălui. El i-a iubit pe ucenici; astfel iubindu-i pe
ai Săi, i-a iubit până la sfârșit. Acesta trebuie să fie
spiritul nostru, și imediat ce ajungi acolo, așa încât să
iubești pe oricine și să iubești pe vrăjmașii tăi, ești la
țintă. Este mai greu să iubești pe dușmanii tăi, dar trebuie
să-i iubești; așa spune Domnul: “Faceți bine celor care vă
urăsc" (Mat. 5:44). Dacă n-ai ajuns la punctul să iubești pe
dușmanii tăi, nu ești la ținta premiului, pentru că nici
unul având un standard mai mic nu poate fi din clasa aleasă.
Ei trebuie să fie asemenea Fiului iubit al lui Dumnezeu, și
aceasta este copia; aceasta este ținta. Dacă n-ai ajuns
acolo, aleargă să ajungi acolo cât poți de repede. Lasă să
treacă orice altceva în viață și ajunge la acest punct.
Cineva poate spune: Există doar o singură persoană pe care
n-o pot iubi; îmi este dușman și a vorbit cutare și cutare
lucru. Nu are importanță ce a spus sau ce a făcut; tu nu
trăiești pentru tine, nu-i așa? Tu trăiești pentru Domnul.
Domnul spune: Scoate tot răul și invidia și orice altceva ce
este greșit în inima ta și adu-ți inima în acea stare în
care să-i iubești și să-ți placă să le faci bine. Aceasta
înseamnă ajungerea la țintă. După ce ai ajuns acolo, ce să
mai faci? Apoi stai. Să stai acolo este aproape nimic, este
destul de ușor, ai zice. Dar stai puțin; stai puțină vreme
acolo și vezi. Vei vedea că Adversarul va ajunge la tine pe
diferite căi, și Domnul îi va permite să ajungă la tine. El
va face diferite lucruri să te provoace să faci altceva
decât să-ți iubești dușmanii și să-L iubești pe Domnul, pe
frați și lumea. El va face tot ce-i stă în putință să-ți
întoarcă mintea de la standardul glorios a lui Cristos. Vei
fi asaltat într-o mie de feluri, mai mult decât ai fost
asaltat pe drumul până la țintă, pentru că pe cale Domnul te-a
protejat și a spus: Nu voi permite să fii ispitit mai mult
decât ești capabil; dar când ajungi sus la țintă ești în
stare să stai. Atunci voi permite să fii ispitit atât cât
ești în stare să reziști. El știe cât poți și vrea să te
încerce cât poți, pentru că toți aceia care vor fi din clasa
celor aleși, glorificați, trebuie să fie pe deplin încercați
și verificați, și trebuie demonstrat că ei au loialitate
față de Dumnezeu și față de frați, și iubire în toate aceste
privințe înalte și nobile.
Înapoi sus